Hoewel webshops populair zijn, is de retail verre van dood; die leeft en
bruist. Ondanks de opkomst van online winkelen, heeft de fysieke winkelervaring
nog steeds aantrekkingskracht. We gaan nog steeds graag in echte
winkels shoppen om te zien, voelen en te ruiken wat we willen kopen.
“Beleving” is natuurlijk een jeukwoord en tegelijk is beleving in de
retail belangrijker dan ooit. In de modernste (Mega) shoppingmalls van
Nederland is dat duidelijk zichtbaar.
Die winkels zijn spectaculair mooi! Het bekijken van zoveel mooie
winkels is een beleving. Tegelijk is het lastig om die beleving ook werkelijk naar
binnen door te trekken. Dat maakt echter het verschil tussen wel of niet converteren naar een kassabon.
De uitstraling van een winkel doet veel, het trekt duidelijk klanten aan, als echter de beleving in de winkel ver te zoeken is, kopen er maar weinig.
- Key questions: Welke uitstraling heeft mijn winkel? En welke beleving belooft de uitstraling van de winkel? En de moeilijkste vraag. Hoe
zorg je ervoor dat die beleving, op alle touchpoints in het koopproces klopt.